
باشگاه مشتریان
مانند هر کسبوکار دیگری، جلب مشتری و حفظ او، از اصول اولیهای است که اقتصاد یک شرکت هواپیمایی را شکوفا میکند. در این زمینه راهاندازی «باشگاهمشتریان» یکی از برنامههای شرکتهای هواپیمایی در همه نقاط دنیاست.
این باشگاهها با ارائه خدماتی مانند بلیت تخفیفدار و برخی هدایا، تلاش میکنند تعداد مشتریان پروپاقرص خود را افزایش دهند. در این زمینه رقابت بین شرکتهای هواپیمایی، بهویژه خارجیها وجود دارد و در حالی که در کشور ما، بهطور تقریبی مراحل جذب و حفظ مشتریان وفادار در بیشتر شرکتها یکسان است، در شرکتهای هواپیمایی خارجی راهکارهای متنوعی در این زمینه وجود دارد که رقابت را بیشتر و انتخاب را برای مشتریان، دشوارتر میکند. در گزارشی که میخوانید، در کنار معرفی انواع خدمات شرکتهای هواپیمایی به مشتریان که با نام «اسکایگیفت» شناخته میشود نگاهی هم به ویژگیهای این خدمات در چند شرکت هواپیمایی خارجی میاندازیم.
امکانات رزرواسیون